Het Gewone Administratiekantoor respecteert de privacy van
klanten, medewerkers, relaties en bezoekers van de website. Persoonlijke
gegevens worden dan ook met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en
beveiligd met inachtneming van de bepalingen die de Wet bescherming
persoonsgegevens en de Algemene Verordening Gegevensbescherming daaromtrent
stelt. In deze Privacy Verklaring informeert Het Gewone Administratiekantoor
jou over de manier waarop Het Gewone Administratiekantoor jouw persoonsgegevens
verwerkt en hoe je deze kan wijzigen of daartegen in verzet kan.
Door middel van het bezoeken van www.hetgewoneadministratiekantoor.nl, ga je akkoord met deze Privacy Verklaring en geef je toestemming voor de verwerking van jouw persoonsgegevens zoals beschreven in deze Privacy Verklaring.
Contactgegevens:
www.hetgewoneadministratiekantoor.nl
Kerkenbos 1228, 6546 BE Nijmegen
Tel: +31634444471
info@hetgewoneadministratiekantoor.nl
Persoonsgegevens die wij verwerken
Het Gewone Administratiekantoor verwerkt je persoonsgegevens
doordat je gebruik maakt van onze diensten en/of omdat je deze gegevens zelf
aan ons verstrekt. Enkel de persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor de
betreffende dienstverlening zullen worden verwerkt. Per situatie geven wij aan
welke persoonsgegevens noodzakelijk of verplicht zijn en wat de (mogelijke)
gevolgen zijn als de gegevens niet worden verstrekt. In de uitvoering van onze werkzaamheden
kan verwerking van de volgende gegevens aan de orde zijn:
- Voor- en achternaam
- Geslacht
- Geboortedatum en plaats
- Nationaliteit
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- Emailadres
- Functie
- Bankrekeningnummer
- KvK nummer en bestuurdersgegevens
- Kenteken bij auto van de zaak
- Kopie legitimatiebewijs
- Financiële gegevens
- WOZ-beschikking
- Inloggegevens
- Notariële stukken (bijvoorbeeld
een oprichtingsakte of levenstestament)
- Gegevens die gerelateerd zijn
aan de personeels-, salaris- en verzuimregistratie.
- Inhoud van correspondentie tussen Het Gewone Administratiekantoor en haar klanten en de inhoud van (advies)dossier
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij
verwerken
- Burgerservicenummer (BSN)
Doel
Het Gewone Administratiekantoor gebruikt jouw gegevens voor
verschillende doelen. Hierna kan je zien welke doelen dat zijn. Wij gebruiken
daarbij de van jou ontvangen gegevens, maar ook door onszelf verzamelde
gegevens. Bijvoorbeeld gegevens over het bezoek aan onze website.
Hieronder volgt een overzicht van persoonsgegevens die
kunnen worden verwerkt door Het Gewone Administratiekantoor.
1. Klantbeoordeling
Bij het schrijven van een klantbeoordeling, kan je kiezen of
jouw persoonlijke gegevens zichtbaar zijn voor andere bezoekers en of Het
Gewone Administratiekantoor over jouw klantbeoordeling contact met je op mag
nemen. In voorkomend geval houdt Het Gewone Administratiekantoor bij wie welke
review schrijft.
2. Verbetering van diensten Het Gewone Administratiekantoor
Het Gewone Administratiekantoor kan jouw gegevens als
vermeld onder het kopje “Persoonsgegevens die wij verwerken” gebruiken om je te
vragen mee te doen aan een vrijblijvend klant- of marktonderzoek. Als derden
dat onderzoek Het Gewone Administratiekantoor uitvoeren, geeft Het Gewone
Administratiekantoor jouw e-mailadres aan die derde om dat onderzoek uit te
voeren.
3. Zakelijke klanten
Gegevens van zakelijke klanten, partners of (hun)
contactpersonen worden op dezelfde wijze gebruikt en verwerkt als die van
particuliere klanten. Zijn het gegevens van personen, dan behandelt Het Gewone
Administratiekantoor deze gegevens net zoals die van andere klanten van Het
Gewone Administratiekantoor.
Het Gewone Administratiekantoor verwerkt jouw
persoonsgegevens voor de uitvoering van de aan ons verstrekte opdracht. Daarnaast
gebruiken wij de gegevens om je te kunnen bellen of mailen indien dit nodig is
om onze dienstverlening uit te kunnen voeren en je te kunnen informeren over
wijzigingen van onze diensten.
Het Gewone Administratiekantoor verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor uw belastingaangifte.
4. Marketingdoeleinden
Vanuit marketingdoeleinden kunnen wij verzamelde
persoonsgegevens gebruiken voor het toesturen van informatie, uitnodigingen of
aankondigingen. Dit wordt voor bestaande relaties gedaan op grond van het
gerechtvaardigd belang. In andere gevallen wordt dit alleen gedaan met expliciete
toestemming. Er kan overigens altijd verzocht worden om te stoppen met de
verzending van dergelijke informatie. Dit kan eenvoudig met de afmeldlink die
onderaan (in de footer) van onze nieuwsbrief staat.
5. Andere doeleinden
Tot slot kan Het Gewone Administratiekantoor jouw gegevens gebruiken voor andere doeleinden, zoals specifiek omschreven bij het verzamelen van jouw gegevens.
Geautomatiseerde besluitvorming
Het Gewone Administratiekantoor neemt niet op basis van
geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen
kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door
computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een
medewerker van Het Gewone Administratiekantoor) tussen zit. Het Gewone
Administratiekantoor gebruikt de volgende computerprogramma's of -systemen:
Alle data worden opgeslagen binnen de EU en/of de EU-U.S.
waarop applicatie data protection van toepassing is conform EU-US Privacy
Shield, Swiss-U.S. Privacy Shield.
Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
Het Gewone Administratiekantoor bewaart je persoonsgegevens
niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor je gegevens
worden verzameld. Wij hanteren voor alle aan ons verstrekte gegevens en informatie
een bewaartermijn van 7 jaar en voor informatie over onroerende zaken 10 jaar
en baseren ons hierbij op de wettelijke fiscale bewaarplicht in het kader van
de Belastingwet.
Delen van persoonsgegevens met derden
Op grond van een wettelijke verplichting of als het
noodzakelijk is voor de uitvoering van de dienstverlening kunnen
persoonsgegevens aan derden worden verstrekt. Denk daarbij aan het verstrekken
van de gegevens aan onze softwareleveranciers, overheidsinstanties, zoals de
Belastingdienst en andere zakelijke relaties, zoals bijvoorbeeld een bank of
notaris. Het Gewone Administratiekantoor zal nooit, tenzij na expliciete
toestemming van de betrokkene, persoonsgegevens aan derden verstrekken vanuit
commercieel oogpunt.
De doorgifte geschiedt aan een door Het Gewone
Administratiekantoor voor de in deze Privacy Verklaring opgesomde doeleinden
ingeschakelde derden, met welke derden Het Gewone Administratiekantoor een
overeenkomst heeft gesloten waarin is bepaald hoe deze Samenwerkingspartner op
een verantwoorde wijze omgaat met uw persoonsgegevens.
Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste
bezoek aan deze website wordt opgeslagen op jouw computer, tablet of
smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische
werking van de website en jouw gebruiksgemak. Ze zorgen dat de website naar
behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld jouw voorkeursinstellingen. Ook kunnen
wij hiermee onze website optimaliseren. Je kunt je afmelden voor cookies door
je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat.
Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de
instellingen van je browser verwijderen.
Het Gewone Administratiekantoor gebruikt alleen functionele
cookies en geanonimiseerde analytische cookies die geen inbreuk maken op je
privacy.
-
Functionele cookies: zoals sessie- en login
cookies voor het bijhouden van sessie- en inloginformatie.
- Geanonimiseerde Analytische cookies: om inzage
te krijgen in het bezoek aan onze website op basis van informatie over
bezoekersaantallen, populaire pagina’s en onderwerpen. Op deze wijze kunnen we
de communicatie en informatievoorziening beter afstemmen op de behoeften van
bezoekers van onze website. We kunnen niet zien wie onze websites bezoekt of
vanaf welke pc het bezoek plaatsvindt.
Je kan op elk moment inzage vragen in jouw persoonsgegevens
die wij verwerken. Ook kan je een verzoek doen om jouw gegevens te laten
wijzigen, verwijderen of een bezwaar indienen tegen het gebruik van jouw
persoonsgegevens. Daarnaast kan je verzoeken om verstrekte persoonsgegevens
over te dragen. Voor bovengenoemde zaken kan je een e-mail sturen naar info@hetgewoneadministratiekantoor.nl.
Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
Het Gewone Administratiekantoor neemt de bescherming van
jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies,
onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen
te gaan. Personen die namens Het Gewone Administratiekantoor toegang hebben tot
deze gegevens zijn (onder meer op basis van de voor hen geldende gedrags- en
beroepsregels) gehouden aan geheimhouding. Als jij het idee hebt dat jouw
gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik,
neem dan contact op met ons kantoor of via info@hetgewoneadministratiekantoor.nl.
Het Gewone Administratiekantoor wil je er tevens op wijzen
dat je de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale
toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons
Het Gewone Administratiekantoor behoudt zich het recht voor
om deze Privacy Verklaring aan te passen. Elke aanpassing zal via
www.hetgewoneadministratiekantoor.nl bekend gemaakt worden. Door na wijzigingen
gebruik te maken van www.hetgewoneadministratiekantoor.nl gaat u akkoord met
een eventueel gewijzigde Privacy Verklaring. Hou voor alle wijzigingen
regelmatig deze pagina en www.hetgewoneadministratiekantoor.nl in de gaten. De
huidige Privacy Verklaring is bijgewerkt op 28-8-2021.